Hírek
Hercule Poirot belga mesterdetektív vidéki házából, a jól megérdemelt nyugalomra vágyakozva csöppen bele egy újabb rejtélyes gyilkosságba, amit – mivel természetét és múltját levetkőzni képtelen – saját erővel igyekszik is mihamarabb megoldani, pusztán „szürke agysejtjeit” igénybe véve. Útjára indul a Poirot-féle nyomozás, amelyet rendkívül gyanús alakok bonyolítanak egyre csak egyre.
A kis lélekszámú angol falucska egészen idáig nyugodt, megszokott életet élt, a gyilkosság azonban felkavarja az állóvizet. A legfőbb kérdés: kinek állt érdekében meggyilkolni a környék leggazdagabb emberét? A számtalan gyanúsított egymásnak ellentmondó vallomásokat tesz, az alibik megdőlnek, s rendre kiderül, hogy titkok lappanganak a nyugodt felszín alatt.
Amilyen lebilincselő olvasmány Agatha Christie regénye, éppolyan élvezetes a friss színpadi változat, amelyet a Kecskeméti Nemzeti Színház mutat be először magyarul, Lóth Balázs rendezésében.
„Nagyon hálás vagyok, hogy itt lehetek veletek! Azért pedig különösen, hogy az Ackroyd-gyilkosságot a kontinentális Európában először tudjuk színpadra állítani. Hatalmas dolog, hogy mindezt ráadásul a Kecskeméti Nemzeti Színház nagyszínpadán én vihetem színre” – kezdte az olvasópróbán Lóth Balázs rendező. Hozzátette: izgalmas kaland lesz számára ez a feladat, mivel ő elsősorban filmrendező. „Hónapok óta készülünk, rengeteg munkánk van ebben. Bízom benne, hogy az eredmény a színház és a közönség számára egyaránt szerethető lesz.”
Leszögezte: nem csupán a próbafolyamat, hanem a színdarab teljes játékideje alatt is nagy tempót fognak diktálni – a húszas évek Angliája, Agatha Christie és a krimi műfaja önmagában ezt kívánják meg. Az előadás ráadásul rengeteg humorral lesz tarkítva, még nagyobb lendületet adva a történetnek.
„Úgy gondolom, hogy egy rendkívül izgalmas darab próbái kezdődnek el a mai nappal. A lendület mellett megtorpanások, csendek, drámai pillanatok, nyomok, jelek, hazugság, ármánykodás, pletykák és rengeteg zene képezik majd az előadás kulcsponti elemeit” – hangsúlyozta Lóth Balázs, s hozzátette: bár összesen nyolcvan előre leforgatott részlet lesz látható a darab során LED-falakon, a színpadi időt ez semmiképp nem fogja elvenni. A látványt erősíti, a hiteles színészi játékot ugyanakkor nagyon is megkívánja.
Az angol kisváros – ahol az emberek elfoglaltsága legfőképp a pletyka, fő fókuszuk pedig az Ackroyd-villa és a Sheppard-ház – január 31-től a feje tetejére áll, a látványos színpadkép pedig elhozza azt az extrát, amit ma egy színházi krimitől elvárhatunk.
Agatha Christie, Hercule Poirot, különleges technikai megoldások, detektív-tükör, forgószínpad, osztott képes jelenetek, számos zenei aláfestés, LED-fal, videók, látványelemek és egy rendkívül erős színészcentrikus előadás – az Ackroyd-gyilkosság először Magyarországon, januártól a Kecskeméti Katona József Nemzeti Színház nagyszínpadán!
-
Interjúk
„A színház mindig azoknak volt fontosabb, akik csinálják.”
Közismert nézet, a hang a lélek esszenciája. A hangban sűrűsödik össze az ember lényege. Kicsendül belőle szinte minden érzés. A hang éppúgy árulkodik a korról, mint a temperamentumról. Egy színész számára pedig különösképp meghatározó. Bezerédi Zoltán bár keveset szinkronizál, hangja mégis összetéveszthetetlenül markáns és egyedi. Önazonos. Gyulay Eszter -
Interjúk
„Azt nézzék, hogy a Blanche-t hogyan játszom el.”
Takács Kati 1975-ben kezdte hivatalos színészi pályáját, de már több mint 50 éve játszik színpadon. Ez idő alatt megjárt jónéhány színházat, voltak emlékezetes alakításai, összegyűjtött rengeteg tapasztalatot, tudást. A Budaörsi Latinovits Színház társulati tagja, ahol mostanság Blanche-ként és Poloniusként remekel. Vele beszélgettünk. Farkas Éva -
Interjúk
„Minőségpárti voltam egész életemben.”
S ha az egész pályájában gondolkodunk, a ’60-as évek is bejönnek a képbe. Az egykori színházigazgatóval, rendezővel és a ma is aktív színésszel beszélgettünk. Farkas Éva