Portré
Köleséry Sándor
színész
Életrajz
Miskolcon születtem 1972. április 25.-én, törpe termettel.
Általános iskolai tanulmányaimat Budapesten végeztem, majd 1990-ben sikeres érettségi vizsgát tettem és híradásipari műszerész lettem. Ennek ellenére nem dolgoztam a szakmában - az iskolában töltött négy év rávilágított arra, hogy nem a műszaki pálya érdekel, inkább a humán tárgyak kötötték le figyelmemet. Alkalmi munkákból éltem és elvégeztem egy kilenc hónapos átképző tanfolyamot, melynek során deviza- és bankügyintéző képesítést is szereztem, de érdeklődésem folyamatosan a színház és a film felé terelődött.
Ezzel a számomra ekkor még kicsit mitikus területtel 16 éves koromban kerültem kapcsolatba, amikor statisztálhattam Kamondy Zoltán vizsgafilmjében. Már az általános iskolában rendszeresen jártunk színházba, Opera-bérletem volt felső tagozatban, és vidéken eltöltött éveim alatt a tv-képernyőn látott színházi közvetítések egyre erősebbé tették a színház és a film iránti rajongásomat. Szerettem volna kipróbálni magamat, s ez szerencsére sikerült is, amikor 1995-ben Klapka György vállalkozó törpéket és liliputi embereket keresett egy színházi előadáshoz. A rendező, Novák János Szirt herceg szerepét bízta rám Pozsgai Zsolt-Swift: Gulliver című művében, mely a Thália színházban került bemutatásra. Ebben három dalt is énekelnem kellett, így rögtön a mélyvízbe kerültem, s végleg megbizonyosodtam arról, hogy legjobban a színjáték érdekel, ugyanakkor világossá váltak alapvető hiányosságaim is (pl. beszédtechnika), melyekről tudom, hogy sokat kell még dolgoznom rajtuk.
Általános iskolai tanulmányaimat Budapesten végeztem, majd 1990-ben sikeres érettségi vizsgát tettem és híradásipari műszerész lettem. Ennek ellenére nem dolgoztam a szakmában - az iskolában töltött négy év rávilágított arra, hogy nem a műszaki pálya érdekel, inkább a humán tárgyak kötötték le figyelmemet. Alkalmi munkákból éltem és elvégeztem egy kilenc hónapos átképző tanfolyamot, melynek során deviza- és bankügyintéző képesítést is szereztem, de érdeklődésem folyamatosan a színház és a film felé terelődött.
Ezzel a számomra ekkor még kicsit mitikus területtel 16 éves koromban kerültem kapcsolatba, amikor statisztálhattam Kamondy Zoltán vizsgafilmjében. Már az általános iskolában rendszeresen jártunk színházba, Opera-bérletem volt felső tagozatban, és vidéken eltöltött éveim alatt a tv-képernyőn látott színházi közvetítések egyre erősebbé tették a színház és a film iránti rajongásomat. Szerettem volna kipróbálni magamat, s ez szerencsére sikerült is, amikor 1995-ben Klapka György vállalkozó törpéket és liliputi embereket keresett egy színházi előadáshoz. A rendező, Novák János Szirt herceg szerepét bízta rám Pozsgai Zsolt-Swift: Gulliver című művében, mely a Thália színházban került bemutatásra. Ebben három dalt is énekelnem kellett, így rögtön a mélyvízbe kerültem, s végleg megbizonyosodtam arról, hogy legjobban a színjáték érdekel, ugyanakkor világossá váltak alapvető hiányosságaim is (pl. beszédtechnika), melyekről tudom, hogy sokat kell még dolgoznom rajtuk.
Válassza ki a keresett személy nevének kezdőbetűjét vagy használja a keresőt!
-
Művészek írták
Tragédia (Oidipusz éneke) – Világpremier
Szophoklész tragédiát írt, nem drámát – állítja a rendező. A tragédia szakrális forma. Amit hét színésszel: nem pszichológiai elemzésekre épülő dialógusokból formál meg az író-rendező. A kórusszerű vagy szóló dalok, a szakrális zeneiség, a költői tér és fények adják a teátrális formát. Az archaikus szöveg is a – szárd eredetű – Alessandro Serráé, ugyanő tervezte a díszletet, fényeket, ruhákat is. Szegő György -
Művészek írták
Kurázsi mama – háborúink krónikája
A 2022-es Bakkhánsnők kapcsán írtam Terzopuloszról, a rendezőről: „Berlinben, Heiner Müller korszakos színházcsinálóval indult a 70-es években. Vele hozta létre 1994-ben a Nemzetközi Színházi Olimpiát, amit a tervek szerint jövőre Magyarország rendez meg. Terzopulosz mostani rendezése jó előjel.” Az általa keltett előérzet beteljesedett. 2024-ben Kurázsi mama is olyan nagyformátumú előadás, ami többet jelent önmagánál. Szegő György -
Művészek írták
Pinokkió
A Vígszínháznál mese-musicalben Presser Gábor-Sztevanovity Dusán 35 éve töretlen sikerű A padlás musicalje a mérce. És ezzel is konferálták fel most a Karácsony előtt műsorra tűzött Pinokkiót. Szegő György