Portré
Végh Krisztina
színész
próbavezető balettmester
balettmester
Életrajz
1987-ben végzett a Magyar Táncművészeti Főiskolán, ahol Menyhárt Jacqueline és Dózsa Imre voltak mesterei. Még ebben az évben tagja lett a Magyar Állami Operaháznak, ahol azóta a balett irodalom több nagy szerepét eltáncolta. Volt Odette-Odília A hattyúk tavában, táncolta a Giselle, az Anna Karenina, A makrancos Kata címszerepét, fellépett Jamison, Naisy, Zanella, Balanchine, Seregi, Harangozó és Fodor egyfelvonásosaiban, főszerepet táncolt Markó - Ravel: Boleró és Béjart J. - S. Bach: A Hold című darabjaiban. Részt vett a moszkvai, Lausanne-i, jacksoni, várnai és párizsi versenyeken.
Végh Krisztina 2001-ben megkapta a Magyar Köztársaság Érdemes Művésze kitüntetést.
Végh Krisztina 2001-ben megkapta a Magyar Köztársaság Érdemes Művésze kitüntetést.
Válassza ki a keresett személy nevének kezdőbetűjét vagy használja a keresőt!
-
Interjúk
„Minőségpárti voltam egész életemben.”
S ha az egész pályájában gondolkodunk, a ’60-as évek is bejönnek a képbe. Az egykori színházigazgatóval, rendezővel és a ma is aktív színésszel beszélgettünk. Farkas Éva -
Interjúk
„Még mindig kíváncsi vagyok magamra”
Balázs Áron színművész, az Újvidéki Művészeti Akadémia tanára, aki feladta a társulati létformát a tanári hivatásért, ám maradt szabadúszó színész, így azóta Vajdaság minden színházában láthattuk játszani. Legutóbb a Zentai Magyar Kamaraszínház Sirályában öltötte magára a két karakterből gyúrt doktor szerepét. Szerda Zsófia -
Művészek írták
Színházcsinálás: Liliomfi
Szigligeti Ede örökzöldje régi-új színház, erős mai tartalmakkal. Vecsei H. Miklós változatát ifj. Vidnyánszky Attila előbb a Budaörsi Latinovits Színházban vitte színre. Azt egyik társulatalapító produkcióként hozták létre. „A jó darabokat szokták átírni, nem a rosszakat” – idézték Mészöly Dezsőt. És évekig átütő siker lett. Ezt igazították most vígszínházira. A Liliomfi előadása ismét fergeteges. Szegő György