Színházak
Békéscsabai Jókai Színház
- 2023/2024
- 2022/2023
- 2021/2022
- 2020/2021
- 2019/2020
- 2018/2019
- 2017/2018
- 2016/2017
- 2015/2016
- 2014/2015
- 2013/2014
- 2012/2013
- 2011/2012
- 2010/2011
- 2009/2010
- 2008/2009
- 2007/2008
- 2006/2007
- 2005/2006
- 2004/2005
- 2003/2004
- 2002/2003
- 2001/2002
- 2000/2001
- 1999/2000
- 1992/1993
- 1987/1988
- 1981/1982
- 1970/1971
- 1967/1968
Fred Ebb - Joe Masteroff - John Harold Kander Kabaré
- KonferansziéFarkas GáborGulyás Attila
- VámtisztFarkas GáborGulyás Attila
- Sally BowlesUllmann MónikaLapis Erika
- Clifford BradshawVasvári Csaba
- Ernst LudwigBartus Gyula
- Schneider kisasszonyKovács Edit
- Schulz úrKatkó Ferenc
- Kost kisasszonyKara TündeLiszi Melinda
- Helgatáncoslány, friss tehetség a Kék AngyalbanBalogh EdinaGedó Ágota sz.h.
- TexasGábor Anita sz.h.Hrabovszki Szilvia sz.h.
- ChristineLitauszki Enikő Szandra sz.h.Szabó Angéla sz.h.
- MausieFerencz Dorottya sz.h.Bagdi Sára sz.h.
- IngeLiszi MelindaMalatyinszki Katalin sz.h.
- HeidiFarkas BoglárkaTatár Bianka sz.h.
- MatrózVadász GáborBartha LászlóNagy Róbert
- MaxNagy RóbertSzabó Norbert sz.h.
- AkrobataHrisafis Gábor
- Bidli lányLiszi Melinda
- Bidli fiúMolnár Sándor
- LányBalogh EdinaLiszi MelindaFarkas BoglárkaTatár Bianka sz.h.Gábor Anita sz.h.Litauszki Enikő Szandra sz.h.Kiss Edina sz.h.Ferencz Dorottya sz.h.Hrabovszki Szilvia sz.h.Malatyinszki Katalin sz.h.Gedó Ágota sz.h.Szabó Angéla sz.h.Knyihár Éva sz.h.Aszódi Nikolett sz.h.Bagdi Sára sz.h.
- FérfiBartha LászlóVámosi MátéVadász GáborNagy RóbertMolnár SándorSzepsi SzilárdSzabó Norbert sz.h.Simai Szilárd sz.h.Széplaki Bence sz.h.
- ArtistaAndré RollandKecskés GyörgyCsikós NóraKovács Eszter
- rendezőSzűcs Gábor
- díszlettervezőLibor Katalin
- jelmeztervezőGyőri Gabriella
- fordítóOrbán Eszter
- dalszöveg fordítóCsikós Attila
- zenei vezetőZádori László
- karmesterZádori LászlóLovas GabriellaRácz Márton
- koreográfusKováts Gergely Csanád
- korrepetitorSági Balázs
- hangképzőGalambos Hajnalka
- koreográfusasszisztensBalogh EdinaBartha László
- díszlettervező asszisztensTörök Angéla sz.h.
- jelmeztervező asszisztensCsatlós Kitti sz.h.
- súgóFrank Ágnes sz.h.
- ügyelőSzente Károly
- rendezőasszisztensBányai Ágota
Az 1929-30-as évek táján egy fiatal, lelkes ám még kiforratlan írójelölt, Clifford Bradshaw Berlinbe érkezik, hogy megírja élete nagy regényét. Ebben az időben Berlin izgalmas és szexi, harisnyatartóban fogadja az idegeneket, táncol és pompázik, olcsón kapható gyönyörökkel csábít bárkit, aki az élvezeteket és a szabadságot keresi. Berlin ebben az időben ugyanakkor meglehetősen szegény, egész családok prostituálódnak, még a felsőbb osztályokból is. Berlin ebben az időben még nem is sejti, hogy a Ruhr-vidék gyárosai mekkora hatalmat adnak majd egy Ausztriából érkező festő, Adolf Hitler kezébe. Az életet átjárja a „dafke” nemtörődömség érzése, a kilátástalanságot elnyomja az alkoholos bódulat, a mámor, és a leplezetlen, fülledt testiség.
A danse macabre e különös világába érkezik tehát Cliff, és első írói munkájaként beleszeret egy angol cabaret-énekesnőbe, Sally Bowles-ba, aki a politikáról semmit nem tud, de a férfiakról és saját érvényesüléséről annál többet gondol. S ha már így történt, s megkívánták egymást, hát el is kezdik életüket Fräulein Schneider békés panziójában, mely élet megmaradhatna akár egy békés és konszolidált lányregény vagy egy könnyed operett műfaji keretei közt, ha az emberek nem vágynának mindig egy kicsit többre, vagyis nem ragaszkodnának ahhoz a kevéshez, ami az ő sorsuk, az ő hitt, remélt és vágyott saját történetük – s ha ezzel nem tennék tönkre mások életét.
Amikor Fräulein Schneider bejelenti a zsidó származású gyümölcskereskedővel, Schultz úrral tervezett házassági szándékait, minden megváltozik…
Illetve kiderül, hogy immár semmi sem megváltoztatható…
Az élet, a történelem legnagyobb tragédiái is oly alig észrevehető és „jelentéktelen” apróságokon múlnak, mint egy elkent rúzsfolt az inggallér szövetén – elsőre kicsinynek és lényegtelennek tűnő álmokon, sértődéseken, terveken, ambíciókon áll vagy bukik milliók élete. Gyakran magunk sem sejtjük, nem látjuk, hogy e sok apróságból, hogyan épül fel valami, amit már nem tudunk irányítani. Berlinben sem látja senki, vagy túl későn veszi észre, hogy a formás testű girl-ök kórusa mögül színpadra vonulnak a Harmadik Birodalom rohamosztagosai.
De mi, ameddig még lehet, ameddig együtt van a zenekar, amíg van elég ital, amíg itt vannak e kívánatos lányok, amíg csak élünk mulatni szeretnénk még egy kicsit…
Mi most megmutatjuk, milyen volt egy szerelem, milyen volt az élet, milyen volt a Kabaré, amikor már annyira nem lehetett hinni semmiben, hogy az ember könnyedén elhitt bármit, ami egy percnyi örömöt adott, s mely perc, talán, élete utolsó boldog pillanata volt.
2012. 05. 18.