Színházak
Kaposvári Csiky Gergely Színház
- 2021/2022
- 2018/2019
- 2017/2018
- 2016/2017
- 2015/2016
- 2014/2015
- 2013/2014
- 2012/2013
- 2011/2012
- 2010/2011
- 2009/2010
- 2008/2009
- 2007/2008
- 2006/2007
- 2005/2006
- 2004/2005
- 2003/2004
- 2002/2003
- 1988/1989
- 1986/1987
- 1985/1986
- 1984/1985
- 1983/1984
- 1982/1983
- 1980/1981
- 1978/1979
- 1975/1976
- Beverly WestonKovács Zsolt
- Violet WestonUdvaros Dorottya m.v.
- Barbara FordhamMészáros Sára
- Bill FordhamKelemen József
- Jean FordhamSzvetnyik Kata e.h.Dunai Csenge
- Ivy WestonNémet Mónika
- Karen WestonNyári Szilvia
- Steve HeidebrechtKőrösi Zoltán
- Mattie Fae AikenTakács Katalin
- Charlie AikenGyuricza István
- Kicsi Charles AikenVáncsa Gábor
- Johnna MonevataVarga Zsuzsa
- Deon GilbeauSzula László
- rendezőGuelmino Sándor
- díszlettervezőCziegler Balázs
- jelmeztervezőKárpáti Enikő
- dramaturgGuelmino Sándor
- fordítóDeres Péter
- világításMemlaur Imre
- súgóCsordás Bernadett
- ügyelőSalamon Bernadett
- segédrendezőHatvani MónikaVáradi SzabolcsKovács Benjamin
Tulajdonképpen az, hogy ritkán vállalok vidéki vendégszerepléseket, nem azért van, mert válogatós vagyok (egyébként válogatós vagyok). De szerencsére az anyaszínházamban (most már 15 éve a Nemzeti Színház társulati tagjaként) sok feladatot kaptam. Kaposvárra most hívtak először. Persze, hogy igent mondtam: a kaposvári színháznak van egyfajta nimbusza – sok-sok évtizede már. Amikor főiskolás voltam, a kaposvári színház egy fantasztikus színházi műhely volt, és így is maradt meg bennem. Sokat utaztam ide előadásokat nézni, amikor még nem volt családom. Azt lehetett érezni a nézőtéren, hogy színházilag képzett, művelt, kifinomult ízlésű emberekből áll a kaposvári közönség.
Egy jó munkát várok itt. Ez egy jó kis nehéz szerep, jó kis nehéz darab. De nagyon szeretem az olyan feladatokat, amik lehetőséget adnak a műhelymunkára, és amik felforgatnak legbelül. Lehet, hogy furcsán hangzik, de jó „beledögleni” egy olyan szerepbe, aminek révén az ember megtudhat önmagáról valami újat. Bennem folyamatosan él a kíváncsiság – önmagammal szemben is. Minden egyes próbafolyamat egy felfedezés. Egy új közeg ezt a kíváncsiságot csak fokozza. Nagyon inspiráló tud lenni: felpezsdít, mint egy vérátömlesztés. Intenzívebbé, koncentráltabbá válik az ember munkája, ha új kollégákkal dolgozhat együtt. A közöttünk levő erővonalak folyamatosan alakulnak a próbák során, hiszen nem monodrámát játszunk, együtt vagyunk a színpadon, és mindegyikünk a saját pszichéjén, a saját érzelmein keresztül szűri meg ezt a darabot.
Az Augusztus Oklahomában olyan történet, ami nem csak a néző intellektusára apellál, hanem érzelmileg is hatni akar rá. Ez szerintem soha nem megy ki a divatból: az emberek szeretnek szívhez szóló történeteket nézni. Mert az egy megtisztulás – átélni a szereplők sorsát, és egy jót sírni előadás közben vagy után. A színészeknek pedig azért izgalmas ez a fajta színházi munka, mert a próbafolyamat alatt folyamatosan „bányászunk”: különböző emberek különböző fajta viselkedését kutatjuk, „miért így csinálta, miért úgy reagált, miért azt tette, ő erre miért ezt mondta, miért nem máshogyan gondolta”. Láttam a filmet, és Meryl Streep alakításától el vagyok ájulva – mint mindig. Bármikor látom, padlón vagyok. Csodálatos! Egy zseni. Boldoggá és izgatottá tesz, hogy én is megküzdhetek egy olyan szereppel, amiben ő ekkorát alakított.
Udvaros Dorottya
2015. 02. 20.