A piros bicikli Poznanban
Nagy sikerrel vendégszerepelt a Spinóza Házban januárban bemutatott A piros bicikli című előadás a Poznani Polski Színház által szervezett nemzetközi színházi fesztiválon
Nagy sikerrel vendégszerepelt a Spinóza Házban januárban bemutatott A piros bicikli című előadás a Poznani Polski Színház által szervezett nemzetközi színházi fesztiválon, melyet október 19. és 23. között rendeztek Poznanban, „Közeli ismeretlenek” címmel.
Az évenként sorra kerülő fesztivál célja, hogy a különböző előadások mellett a résztvevők megtárgyalják az aktuális, egymásra ható probémákat a történelem, kultúra és az európai nemzetek közötti közös relációk köréből. Az idei mustra "A történelem sebei" alcímet kapta, s a XX. századi történelemmel való elszámolási problémáknak szentelték. Visszatértek a Holocaustra, a második világháború utáni áttelepítésekre, a civilizált Európa közepén folytatódó polgárháborúkra, erőszakra és terrorra, nemzeti és vallásos viszályokra.
A piros bicikliben Ecséri Lilla és Heyman Éva kézzel írott naplója nyomán két sors elevenedik meg a színpadon 1944-ből.
Éva és Lilla soha nem találkoztak, nem ismerték egymást. A sorsuk most mégis összefonódik, hiszen oly sok közös volt bennük. Például mind a ketten gyerekek voltak, mindketten naplót vezettek, mind a ketten nagyon de nagyon szerettek élni, és mindketten átélték a holokauszt borzalmait.
Ecséri Lilla és Heyman Éva kézzel írott naplója nyomán két sors elevenedik meg a színpadon. Lilla 16 éves, Éva alig 13, Lilla színésznő szeretett volna lenni, Éva csak élni akart.
Az időből és térből kiemelt történetet korabeli filmslágerek és rádióbejátszások kapcsolják az adott kor vérkeringésébe, s döbbentik rá a nézőt, hogy mindaz, amit a színpadon látunk, s mindaz, ami elhangzik, valóság volt, felfoghatatlan irrealitása ellenére is megtörtént, s milliók sorsát pecsételte meg.
Évtizedek hallgatása után érintett és nem érintett generációk keresik identitásukat. Sorsuk, tudtukkal vagy tudtuk ellenére is összekapcsolódik, s a háborús bűnökre és embertelenségre is csak közösen adhatják meg a választ: mindent el kell követni, hogy Éva, Lilla és a szenvedő milliók sorsa soha többé ne ismétlődhessen meg!A piros bicikli az elrabolt gyermekkor szimbóluma. Balázs Ágnes egyfelvonásos színdarabja a holokauszt áldozatainak állít emléket.
Balázs Ágnes: A PIROS BICIKLI
Heyman Éva és Ecséri Lilla Naplója nyomán
Rendező: Radó Gyula
Éva: Gesler Lili, Lilla: Szoták Andrea
Spinóza Házban
Az évenként sorra kerülő fesztivál célja, hogy a különböző előadások mellett a résztvevők megtárgyalják az aktuális, egymásra ható probémákat a történelem, kultúra és az európai nemzetek közötti közös relációk köréből. Az idei mustra "A történelem sebei" alcímet kapta, s a XX. századi történelemmel való elszámolási problémáknak szentelték. Visszatértek a Holocaustra, a második világháború utáni áttelepítésekre, a civilizált Európa közepén folytatódó polgárháborúkra, erőszakra és terrorra, nemzeti és vallásos viszályokra.
A piros bicikliben Ecséri Lilla és Heyman Éva kézzel írott naplója nyomán két sors elevenedik meg a színpadon 1944-ből.
Éva és Lilla soha nem találkoztak, nem ismerték egymást. A sorsuk most mégis összefonódik, hiszen oly sok közös volt bennük. Például mind a ketten gyerekek voltak, mindketten naplót vezettek, mind a ketten nagyon de nagyon szerettek élni, és mindketten átélték a holokauszt borzalmait.
Ecséri Lilla és Heyman Éva kézzel írott naplója nyomán két sors elevenedik meg a színpadon. Lilla 16 éves, Éva alig 13, Lilla színésznő szeretett volna lenni, Éva csak élni akart.
Az időből és térből kiemelt történetet korabeli filmslágerek és rádióbejátszások kapcsolják az adott kor vérkeringésébe, s döbbentik rá a nézőt, hogy mindaz, amit a színpadon látunk, s mindaz, ami elhangzik, valóság volt, felfoghatatlan irrealitása ellenére is megtörtént, s milliók sorsát pecsételte meg.
Évtizedek hallgatása után érintett és nem érintett generációk keresik identitásukat. Sorsuk, tudtukkal vagy tudtuk ellenére is összekapcsolódik, s a háborús bűnökre és embertelenségre is csak közösen adhatják meg a választ: mindent el kell követni, hogy Éva, Lilla és a szenvedő milliók sorsa soha többé ne ismétlődhessen meg!A piros bicikli az elrabolt gyermekkor szimbóluma. Balázs Ágnes egyfelvonásos színdarabja a holokauszt áldozatainak állít emléket.
Balázs Ágnes: A PIROS BICIKLI
Heyman Éva és Ecséri Lilla Naplója nyomán
Rendező: Radó Gyula
Éva: Gesler Lili, Lilla: Szoták Andrea