Színházak
Szatmárnémeti Északi Színház Harag György Társulat
Sardar Tagirovsky - Bessenyei Gedő IstvánMizantróp, avagy a kirakat rendezés alatt
Zenés komédia vagy tragédia
Moliére azonos című műve alapján
- Alcestevolt filozófia tanár, 30 év körüliOrbán Zsolt
- Célimènedigitális tartalomkészítő, 30 év körüliKeresztes Ágnes
- Arsinoédivatcég vezetője, 69 évesMéhes Kati
- Philintefilmrendező és producer, 42 évesFrumen Gergő
- Orontekulturális miniszter és médiamogul, 55 évesRappert-Vencz Gábor
- Elianteíró, blogger, Célimène asszisztense, 30 év körüliLaczkó Tekla
- Acasteújgazdag filmszínész, 47 év körüliVarga Sándor
- Clitandreújgazdag celeb, 40 év körüliBodea Gál Tibor
- TisztPéter Attila Zsolt
- Basquea séf, Célimène bizalmasa, 44 évesPéter Attila Zsolt
- Julienügynök, coach, játkémester 29 évesErdei Máté
- Nadianemzetközi reklámügynökség vezérigazgatója, 70 évesKovács Éva
- Chloéig. modell és influenszerBándi Johanna
- Clementinaig. modell és párkapcsolati tanácsadóGál Ágnes
- Coletteig. modell és spirituális tanítóLászló Zita
- Cecileig. modell és vloggerSosovicza Anna
- Mia úringyen ölelős, macskának beöltözött ismeretlen nő, kortalanVonház Ingrid
- Gaiaénekesnő, kortalanRappert-Vencz Stella
- BenettVonház Erik
- HugoKengye Ádám
- DonaldKispál Nándor
- JeanettePopa-Steiger Patrícia
- AnetteSzilágyi Janka
- Első hangCzintos József
- Második hangMéhes Kati
- Harmadik hangRappert-Vencz Gábor
- rendezőSardar Tagirovsky
- installációs jelenet rendezőDemeter Márk-Cristopher m.v.Sardar Tagirovsky m.v.
- díszlettervezőKupás Anna m.v.
- jelmeztervezőKupás Anna m.v.
- dramaturgBessenyei Gedő István
- színpadi változat szerkesztőSardar TagirovskyBessenyei Gedő István
- alternatív befejezés íróBessenyei Gedő István
- alapszövegMolière
- alapszöveg fordítóPetry GyörgyMészöly DezsőSzabó Lőrinc
- zeneszerzőBakk-Dávid László
- mozgásSardar Tagirovsky
- videókoncepcióNagy Bianka m.v.
- operatőrSüveg Károly
- fénytervezőSardar TagirovskyDemeter Márk-Cristopher m.v.
- mozgás asszisztensVonház Ingrid
- koreográfiai konzulensSzabó Franciska
- animációKádár Zakariás m.v.
- súgóVarga Katalin
- ügyelőSzabó Ritta
- rendezőasszisztensDemeter Márk-Cristopher m.v.
- a rendező munkatársaSzilágyi Anna m.v.
Diderot, francia filozófus egyszer azt állította, hogy ötvenévente újra kellene fogalmazni Molière Mizantróp-ját. Jelen korunk annyira felgyorsult, annyi ingerváltozás éri az embereket, hogy ez az ötven év mára valószínűleg ötre csökkent... Újra kell fogalmaznunk, mit jelent a mában Molière darabja, mert csak úgy válhat örök érvényűvé az írás, ha mindig a jelenre szabjuk.
Hiszen maga a szerző is a saját idejében, a saját jelenére szabta művét és azt akarta megmutatni, hogy korának valósága végletesen rút és felfoghatatlanul szép. Ma sok olyan folyamat kerül a felszínre a világban, amitől az az érzésünk támadhat, hogy korunk teljesen érthetetlen. Ellentmondó vélemények sokaságában tengődünk, és ettől sokszor úgy tűnhet, hogy ez már nem is a valóság. Nem tudjuk végérvényesen, hogy egy hír igaz vagy hamis.
Ilyenkor egy felfoghatatlan kavalkád, egy abszurd világ jön létre, amiben újra megkell találnunk önmagunkat. Valóban az élvezeteink a mérvadók az életben és a színházban? A nagyszerű Molière tragédiái sorra buktak, ezért a komédiák felé fordult. Komédiáiban nem a szórakoztatás a cél, hanem a természetünk felismerésének a lehetősége. Mi arra tettünk kísérletet, hogy megmutassuk: hogyan lehet úgy mondani ítéletet a világunk felett, hogy közben rettentően gyönyörűnek látjuk. (Sardar Tagirovsky)
Hiszen maga a szerző is a saját idejében, a saját jelenére szabta művét és azt akarta megmutatni, hogy korának valósága végletesen rút és felfoghatatlanul szép. Ma sok olyan folyamat kerül a felszínre a világban, amitől az az érzésünk támadhat, hogy korunk teljesen érthetetlen. Ellentmondó vélemények sokaságában tengődünk, és ettől sokszor úgy tűnhet, hogy ez már nem is a valóság. Nem tudjuk végérvényesen, hogy egy hír igaz vagy hamis.
Ilyenkor egy felfoghatatlan kavalkád, egy abszurd világ jön létre, amiben újra megkell találnunk önmagunkat. Valóban az élvezeteink a mérvadók az életben és a színházban? A nagyszerű Molière tragédiái sorra buktak, ezért a komédiák felé fordult. Komédiáiban nem a szórakoztatás a cél, hanem a természetünk felismerésének a lehetősége. Mi arra tettünk kísérletet, hogy megmutassuk: hogyan lehet úgy mondani ítéletet a világunk felett, hogy közben rettentően gyönyörűnek látjuk. (Sardar Tagirovsky)
Játszóhelyek, társszínházak, fesztiválok
Színház-választó
Válassza ki a keresett színház kategóriáját majd nevének kezdőbetűjét vagy használja a keresőt!