Színházak
Szentendrei Teátrum
- 2022/2023
- 2021/2022
- 2020/2021
- 2019/2020
- 2018/2019
- 2017/2018
- 2016/2017
- 2015/2016
- 2014/2015
- 2013/2014
- 2012/2013
- 2011/2012
- 2010/2011
- 2008/2009
- 2007/2008
- 2005/2006
- 2004/2005
- 2003/2004
- 1998/1999
- 1992/1993
- 1987/1988
- 1970/1971
MolièreA mizantróp
A Quimby dalainak / Kiss Tibor szerzeményeinek felhasználásával
- AlcesteCélimene szerelmeseMakranczi Zalán
- CélimeneAlceste szerelmeseSzinetár Dóra
- PhilinteAlceste barátjaJászberényi Gábor
- OronteCélimene szerelmesePerjés János
- ArsinoeCélimene barátnőjeKolti HelgaMüller Júlia
- ÉlianteCélimene unokahúgaSzendy Szilvi
- Acaste márkiSzabó Ádám
- ClitandreSzabó J. Viktor
- Du BoisAlceste inasaSzéplaky Géza
- TisztSzéplaky Géza
- BasqueKutik Rezső
Zenészek:
Szabó Ádám (harmonika), Kutik Rezső (gitár)
- rendezőBori Tamás
- díszlettervezőÁrva Nóra
- jelmeztervezőÁrva Nóra
- fordítóPetri György
1666-2012. Lully-Quimby. Moliere-Molnár. Fekete-fehér...és a romokon ülve már csak röhögünk...
1666 (mert ekkor íródott) – 2012 (mert ekkor játsszuk)
Lully (mert ő volt Molière állandó zeneszerzője) – Quimby (mert ennek az előadásnak ők)
Molière (mert ő írta) – Molnár (mert félelmetes áthallások vannak a Liliomból)
Fekete – fehér (mert jin jang, és mert mindent próbálunk ennyire leegyszerűsíteni – kivéve azt, amit lehetne, sőt kellene)
És a romokon ülve már csak röhögünk... (mert sok tekintetben a végén vagyunk valaminek – viszont humorérzék nélkül még sokkal nehezebb lenne)
„Írhatnám persze, hogy a Spirit Színház fantasztikus szereposztással készül Molière remek-művére. De ez kiderül a szereposztásból. Hogy Petri György klasszikussá vált fordítását használjuk, mely egyrészt fantasztikus és jól mondható, másrészt viszont páros rímes, hatod-feles jambusban van, ami azért mégsem annyira egyszerű... Pláne a mai színházi nyelvet ismerve. Írhatnék a díszletről, amely szimbolikusan a „lelkünk börtönéből" alakul át az „életünk körhintájává". Ami alapvetően vidám dolog, mégis remekül egyedül tudunk maradni benne. De ez egy plakáton vagy szórólapon elég faramuci és tudálékos. Írhatnék az elmagányosodásról, a vélt vagy valós sérelmeink okozta rossz döntésekről, a világgal szembeni megfelelni akarásunkról. Hogy elég gyakran nem vesszük észre azt a szűk mezsgyét, amikor a kompromisszumaink megalkuvásba csapnak át. Vagy arról, hogy sok ember között is lehetünk elképesztően magányosak. Hogy annyira félünk önnön tükrünktől, meg a belső csendtől, hogy mindenféle „zajokkal" bástyázzunk körül magunkat.
De ezek leírva nagyon komor képet festenek. Én viszont egy olyan előadást szeretnék alkotótársaimmal létrehozni, amelyben ezeket a kérdéseket úgy járjuk körbe, hogy közben merünk röhögni magunkon. Hogy azért Quimby-zenék, mert nagyon passzolnak mindehhez, és azért élőben, mert utálom a „konzervet". Viszont néhány megjelent híradással ellentétben semmiféle Quimby-musical nem készül. A szerző, a cím, a szereposztás, a zenék és a fenti pár sor, azt hiszem, többet mondanak el mindenről, mint ezek az információk." (Bori Tamás)
2012. 08. 03.
Budapesti bemutató: 2012. augusztus 24. Városmajori Szabadtéri Színpad
Szentendre Városháza udvara